Si kecil…..

Baby with building blocksAku melihat dunia,
membuka mata,
membilang angkasa,
apakah aku di dunia nyata.

Figur-figur di keliling ku bergembira,
tersenyum merayakan,
bergembira bersorakan,
kenapa ya.

“si kecil”
panggilan itu kudengar lagi,
berkali-kali,
berulang-ulang,
tanpa henti,
sambil mata merenungku.

aku kini mula berdiri,
bertatih-tatih melangkah ke mari,
san,
sini,
kiri,
kanan,
semuanya ke jelajahi.

aku kini mampu berjalan,
bertutur,
bersenda,
bercanda,
bersama teman,
si tocang dua.

aku kini mampu mengenal,
siapa pencipta ku?
kenapa aku dilahirkan,
kemana hala tujuku,
apa tujuan ku,
apa sandaranku.

aku,
si kecil itu,
kini melangkah ke alam dewasa
bakal meniti hari-hari senja,
bakal menghadapi saat pertemuan dengan-NYA,
bakal menghadapi segala ujian di dunia.

STRESS, go away!
Miss Nur Sa šŸ™‚
p/s: yaa,physio otw, get set and go
O Allah,ease us! šŸ™‚

sempat lagi yek? XP
p/s: Umi abah, i’d made my promise with you!
Mohon dimudahkan!

One thought on “Si kecil…..

Tinggalkan Jawapan

